Startpagina    Help    Zoek    Inloggen    Registreren
+  Stoppen met roken
|-+  STOPPEN MET ROKEN
| |-+  Last Van Ontwenningsverschijnselen
| | |-+  slapeloosheid..
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: slapeloosheid..  (gelezen 3319 keer)
bluesmoke
Zéeeeer intensieve gebruiker

« Gepost op: 02 juni 2007 15:08:36 »

Sedert ik gestopt ben met roken, heb ik moeilijkheden met slapen.. Daar waar ik vroeger van niks wakker werd, moet ik nu vaststelllen dat ik regelmatig wakker lig. En overdag kan ik mijn ogen niet openhouden..
Ik heb het nog wel gehoord, maar zou dit nu voor iedereen zo zijn na de rookstop? En verdwijnt dit nog ooit?

Gestopt met roken op 3/1/2007 om 15.00 uur

zita
Zeer intensieve gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 02 juni 2007 15:37:57 »

hey blues
ben blij dat er nog eens iemand iets vraagt dat met rookstop te maken heeft
die spelletjes zijn leuk maar niet aan mij besteed
jammer, maar ik heb zo mijn eigen bezigheidstherapie, ieder zijn goesting hé

maar die slapeloosheid dat heb ik zelf ook heel erg gehad in mijn vorige stop, nu is dat beter maar heb ik meer last van die vermoeidheid
ik denk dat het wel degelijk iets met het stoppen te maken heeft
er verandert toch veel in je gevoelswereld als je stopt met roken
daar kan je wel eens wakker van liggen, vroeger piekerde ik met een sigaretje, en nu durf ik dat wel eens overslaan die "piekerpauze" maar dan komt het spoken als je naar bed wil, dus toch af en toe eens tijd nemen voor mijn "zorgen" dat helpt wel, maar dat is dan weer vermoeiend.

ik heb met de 2 uur die ik over heb per dag mij zelf 2 nieuwe gewoontes aangeleerd. ik heb daar nog niet op het forum over geschreven omdat ik er wat verlegen over ben, maar het heeft wel mijn slaapprobleem én mijn piekerprobleem opgelost
ik ga elke dag s middags een uur stappen (of zwemmen of fietsen) (joggen kan ik nog niet met mijn enkel)
en ik doe 2 keer per dag een half uur zitmeditatie (dat heb ik wel moeten leren volhouden) 's morgens als ik opsta en s avonds voor ik ga slapen
en daarmee zie ik geen duiveltjes
maar als ik het eens oversla
of teveel overdrijf
dan zie ik heel veel duiveltjes

ben gisteren een hele dag gaan mediteren
en in februari een hele week (in die periode ben ik jammer genoeg hervallen)
zita

"Wie iets wil doen vindt altijd een weg. Wie iets niet wil doen vindt altijd een excuus"
bluesmoke

« Antwoord #2 Gepost op: 02 juni 2007 15:43:28 »

Dag Zita,

Daar heb je me aan iets doen denken: vroeger toen ik nog rookte, had ik de gewoonte om geruime tijd te lezen voordat ik ging slapen. Dat moest dan wel vergezeld van véél sigaretten Embarrassed

Om het mezelf niet te moeilijk temaken, heb ik dat leesuurtje afgeschaft.. Wil absoluut niet hervallen.

Maar het klopt wel wat je zegt: ik sla m'n "piekermomentje " ook over om zeker geen sigaret te nemen en dan blijft het inderdaad doorwerken als je in bed ligt.

Hier moet ik eens over nadenken hoe ik dat kan oplossen. Héél erg bedankt: hier had ik helemaal niet aan gedacht.

Opgerookt

« Antwoord #3 Gepost op: 02 juni 2007 16:06:28 »

Lieve Zita,

We zijn allemaal 'n beetje dezelfde en toch is ieder van ons "uniek"

Piekeren doe ik ook vast en zeker maar dan doe ik dat met"positief piekeren"

voorbeeld om te verduidelijken:

Je denkt aan roken met een zekere faalangst...ik ben nu zo ver...ga ik nog verder geraken ?...zal ik het volhouden?, amai dat wordt vervelend lastig...wat is het moeilijk één jaar...  enz..
Dat is inderdaad niet veel positiviteit hé

Maar je kunt ook anders piekeren, dus positief piekeren, vb :

Hoi..;wat gaat dat snel zeg...ben al x dagen, maanden, rookvrij...ik zal het halen !
Och ik voel me al zoveel beter...krijg zoveel meer lucht...geweldig...morgen ben ik al zover... x dagen maanden,
Heb weinig behoefte aan die stinkstokken ...moordenaars ...ben ervan verlost ...ben nu echt fier op mezelf enz...

Dergelijk piekeren is beter en zels af en toe een "must"...anders negatief piekeren daarmee maakt men z'n eigen zot !

Dus ik zie het leven een beetje meer door de roze bril...

Liefs, Kiss

"Cold turkey" 07/01/07
bluesmoke

« Antwoord #4 Gepost op: 02 juni 2007 16:20:25 »

Oh maar Opgerookt,

Ik ben helemaal geen piekeraar over mijn rookstop: ik denk er niet eens over om te hervallen. Het gaat me om de dagdagelijkse dingen die in je hoofd rondspoken.. Ik heb eerlijk nooit wakker gelegen omdat ik over roken aan het nadenken was. ( ja, toen ik nog rookte, piekerde ik dààr over  Grin)

Opgerookt

« Antwoord #5 Gepost op: 02 juni 2007 16:26:31 »

Hoi Bluesmoke,

Heb enkel "het roken" als voorbeeld willen geven...kon ook een ander voorbeeld nemen.

Natuurlijk zijn er situaties in een mensenleven die zorgwekkend zijn...onrustbarend ..maar dat is een ander onderwerp hé

liefs! Kiss

"Cold turkey" 07/01/07
Thallyce
Intensieve gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 02 juni 2007 16:30:34 »

Hoi Bleusmoke

Ik heb ook wel last van dat onregelmatige slapen alleen ben ik nog niet zo lang gestopt dus hoe het verder gaat weet ik niet.
Toen ik nog rookte ging ik altijd vrij laat naar bed, nog een sjekkie en een bakkie in het begin van m'n rookstop ging ik veel vroeger naar bed want als je slaapt hoef je nergens aan denken. Ook sliep ik veel overdag als het kon. Nu kom ik beter in slaap en weer op redelijk normale tijden alleen ben ik wel veel vroeger wakker 's morgens en ook beter wakker. Ook ben ik minder moe overdag en moet ik minder gapen dan in het begin van m'n rookstop. Ik denk dat het mediteren inderdaad een aanrader is, dat zal een boel onrust wegnemen.

bluesmoke

« Antwoord #7 Gepost op: 02 juni 2007 16:34:02 »

Ik denk dat je gelijk hebt Thallyce.

Het komt bij denk ik omdat ik verschillende gewoontes ( zoals lezen voor het slapen) weggenomen heb, om de sigaret te bannen.
En ik ga inderdaad ook veel vroeger naar bed dan vroeger..

Zal terug een evenwicht moeten zien te vinden.. Mediteren is misschien inderdaad een oplossing..

Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: