Startpagina    Help    Zoek    Inloggen    Registreren
+  Stoppen met roken
|-+  STOPPEN MET ROKEN
| |-+  Last Van Ontwenningsverschijnselen
| | |-+  maagzuur
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: maagzuur  (gelezen 3623 keer)
gillette
Zeer intensieve gebruiker

« Gepost op: 20 december 2009 21:13:21 »

hoi iedereen sinds ik gestopt ben met roken heb ik regelmatig last van maagzuur en een opgeblazen buik na het eten, herkent iemand dit of ben ik een uitzondreing op de regel ?
                                                                                                                                                                        gillette

strep21
Zéeeeer intensieve gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 20 december 2009 22:56:35 »

maagzuur ......

eigenlijk niet direct, maar zo'n drie maanden keelpijn (nog niet helemaal gedaan)

huisdokter : door overdreven productie van maagzuur, omhoog via slokdarm, vreet keel aan

oplossing : sinds bijna 3 maand neem ik 100 mg omeprazole (nam daarvoor 20 mg wegens maagbreuk)

Misschien toch best eens contact nemen met uw huisdokter (omeprazole vereist voorschrift)

I believe I can fly ...... I believe I can touch the sky ... If I can see it, then I can do it ..... If I just believe it, there's nothing to it
Eddie
strep21
Zéeeeer intensieve gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 20 december 2009 22:57:48 »

nog vergeten, opgeblazen gevoel ken ik ook

eigenlijk dacht ik dat dit kwam door 5 kg extra gewicht

I believe I can fly ...... I believe I can touch the sky ... If I can see it, then I can do it ..... If I just believe it, there's nothing to it
Eddie
shari
Nieuw geregistreerd
*

« Antwoord #3 Gepost op: 11 mei 2012 12:27:31 »

Van dat maagzuur heb  ik ook last gehad, vooral de eerste week. Nu is volledig over.

myriam56
Nieuw geregistreerd
*

« Antwoord #4 Gepost op: 12 januari 2013 22:05:04 »

Hey goeie avond iedereen,
de 16 januari zijn we beiden 4 maand rookvrij, met af en toe een dikke goesting naar een stinkstok... ik heb enorm last van maagzuur,  ik ben vreselijk depressief, ( zit in de menopauze en een reuze verbouwing en moet daar ook in leven met de nodige ongemakken)
door de meno. heb ik ook paniekaanvallen en dat is absoluut geen lachtertje... daarnet zei mijn partner ik denk dat ge beter terug begint te roken, omdat hij denkt dat het door de ontwenningsverschijnselen komt... maar absoluut  NEEE, ook ben ik al een paar kg's verzwaard !!! niet gemakkelijk grrr Huh Undecided  Myriam
talie
Intensieve gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 13 januari 2013 07:58:59 »

Hallo Myriam,
een dikke proficiat voor die 4 rookvrije maanden! Spijtig te horen dat het een beetje moeilijk gaat voor jou momenteel. Maar zeer goed dat je vastbesloten blijft!

Helpt een beetje gaviscon (of dergelijke) niet tegen dat maagzuur? Ik had er altijd op zak tijdens mijn zwangerschappen. Het werkte bij mij heel snel.

Paniekaanvallen zijn iets moeilijker natuurlijk. Ik heb vroeger een cursus mindfulness gedaan. Dat helpt om op een andere manier met je lichaam om te gaan, waardoor alle deelnemers veel meer kalmte konden vinden. Misschien een idee??

Veel succes alleszins.
Groetjes,
Talie

myriam56
Nieuw geregistreerd
*

« Antwoord #6 Gepost op: 13 januari 2013 09:53:54 »

goeie morgen talie.... Ondertussen ben ik er achter gekomen dat ik nog een opflakkering heb van de menopauze... vreselijk... daar komt dan nog bij dat ik toen ik vorige maand bij de doker was een hele hoge bloedruk had ... en uiteraard brengt dat ook hoofdpijn teweeg......Ik had nooit gedacht dat ik na een dik jaar dat nog zou opspelen .... maar goed nu weet ik dat ik niet gek aan het worden ben door de stress van het afkikken 
Hartelijk bedankt voor de goeie raad...m.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: